Mașinile escortelor, sunt mai ochioase la șosea să nu se vada……frigul din ele!

Am scăpat de sauna din dube și continuam cu anotimpul rece. Colegii care asigura prezenta deținuților la instante, spitale sau transferul dintre unitati, de cele mai multe ori la sute de km distanta fata de locul de detinere îngheață la propriu in mijloacele de transport.

Echipați cu uniforma din plastic sau cu ” zeghea penală de pușcărie ” asa cum au numit-o colegii care au protestat pe 3 octombrie în fața Administrației Naționale a Penitenciarelor și în fata Ministerului Justitiei, escortele își desfasoara misiunile în cele mai inumane condiții de munca.

Cele mai norocoase mașini au primit un strat nou de vopsea la exterior, însă interiorul a rămas același, cu scaune rupte, fără respectarea celor mai elementare norme de siguranță rutieră și mai trist, fara căldură!

Multe dintre aceste mașini nu ar fi trebuit să mai primească ITP-ul, însă ele continuă să fie folosite datorită numărului mare de misiuni și al parcului auto insuficient.

Au trecut 5 luni de când ANP-ul ne anunta cu mândrie că urmează procedura de achiziție a 110 de autospeciale noi, însă intre timp Ministrul Tudorel Toader reduce la jumătate banii pentru investiții iar promisiunea rămâne neonorata.

Ordinul Nr. 1676/C din 24 iunie 2010
pentru aprobarea Regulamentului privind siguranţa locurilor de deţinere din subordinea Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor prevede la articolul 182 alin 2, foarte clar că:

Art. 182

(2) Mijloacele de transport speciale sunt astfel amenajate încât să asigure condiţii de încălzire, iluminare şi aerisire corespunzătoare.

Catedintre aceste autospecialele îndeplinesc aceste criterii?

Demonstrați inca o data că angajații din penitenciare lucrează în condiții inumane și nu faceți absolut nimic pentru îmbunătățirea condițiilor de muncă și va mai mira faptul că angajații dvs protestează.