Ministrul Justitiei nu cunoaste legea si dezinformeaza!

Ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, susţine că din cei 22.000 de deţinuţi din penitenciarele din ţară, aproape 15.000 sunt apţi de muncă şi vor putea lucra, dacă ăşi vor da acordul în acest sens.

“Am făcut o statistică pe care am prezentat-o şi în Guvern: avem aproape 22.000 de deţinuţi în penitenciar. Din 22.000i, 14.900 şi ceva sunt apţi de muncă. Pe care vom încerca să-i scoatem la muncă, respectând legea”, a declarat Tudorel Toader, marţi, într-o conferinţă de presă susţinută la Constanţa.

El spune că deţinuţii vor putea lucra dacă sunt sănătoşi şi dacă îşi vor da acordul.

“Ce înseamnă condiţiile legii? Să fie sănătos, asta-i premiza şi să-şi dea acordul. Dacă-şi dă acordul, e bine, dacă nu şi-l dă, e voinţa lui. De ce şi-ar da acordul? Pentru că, probabil, decât să stea într-o celulă mai degrabă să se ducă la cules de roşii sau nu ştiu ce. De ce? Pentru că stă în aer liber, pentru că muncind i se reduce din pedeapsă şi pentru că muncind e plătit şi ia 40 la sută. Noi nu le încălcăm voinţa, dar le oferim posibilitatea de a executa parte din pedeapsă muncind”, a precizat ministrul Justiţiei.

Domnul ministru Toader nu cunoaste legislatia privind selectia detinutilor la munca si dezinformeaza opinia publica.

Ii sugeram sa citeasca Decizia ANP 500165 din 17.11.2017 pentru aprobarea Instrucţiunilor privind organizarea muncii persoanelor private de libertate*), unde Ministerul Justitiei este EMITENT!

Ii redam noi cateva randuri din ce inseamna selectia detinutilor la munca:

ART. 14

(1) Selecţionarea şi repartizarea persoanelor private de libertate la muncă se efectuează în raport de următoarele criterii:

  1. a) starea de sănătate;
  2. b) regimul de executare;
  3. c) vârstă;
  4. d) riscul pentru siguranţa penitenciarului;
  5. e) conduita persoanei private de libertate;
  6. f) calificare profesională;
  7. g) deprinderi şi aptitudini;
  8. h) interdicţiile ce decurg din hotărârea de condamnare;
  9. i) cauzele aflate pe rolul instanţelor de judecată care pot influenţa comportamentul persoanei private de libertate;
  10. j) timpul avut la dispoziţie pentru cunoaşterea suficientă a persoanei private de libertate;
  11. k) asigurarea timpului necesar desfăşurării programelor destinate sprijinirii formării profesionale a persoanei private de libertate.

ART. 24

Se interzice folosirea la activităţi cu caracter gospodăresc necesare penitenciarului a persoanelor private de libertate care:

  1. a) sunt încadrate în categoria persoanelor private de libertate care prezintă risc pentru siguranţa penitenciarului;
  2. b) au săvârşit în ultimii 10 ani infracţiuni de evadare sau tentativă de evadare;
  3. c) au fost sancţionate pentru abateri disciplinare grave sau foarte grave şi nu au fost recompensate cu ridicarea măsurii disciplinare.
  4. d) sunt cunoscute ca fiind lideri sau membrii marcanţi ai grupărilor de criminalitate organizată sau teroriste, potrivit datelor consemnate în documentele aflate la dosarul individual sau furnizate de organele abilitate ori personalul din sistemul administraţiei penitenciare.
  5. e) au fost condamnate pentru infracţiuni comise în penitenciar în pedeapsa actuală.

ART. 38

(3) Analizarea în comisia de selecţionare la muncă se impune:

  1. a) în cazul schimbării naturii activităţii desfăşurate precum şi a caracteristicilor şi riscurilor locului de muncă;
  2. b) în situaţia în care noua activitate implică o calificare specială;
  3. c) în cazul retragerii persoanei private de libertate de la punctul de lucru sau a trecerii unei persoane private de libertate de la un punct de lucru la altul;
  4. d) în situaţia modificării regimului de prestare a muncii;
  5. e) în cazul în care criteriile de selecţionare care au stat la baza analizei iniţiale nu mai sunt aplicabile;
  6. f) în cazul persoanelor private de libertate care au revenit din transfer temporar sau au absentat o perioadă mai mare din cadrul formaţiunii de lucru din motive medicale sau din alte cauze.